Telefon: 28 14 82 36 | Kontakt
I et udviklingsprojekt finder vi frem til nye værktøjer, metoder, tilgange, viden eller løsninger – til gavn for deltagerne i projektet samt mennesker i arbejdslivet og samfundet generelt.
Udviklingsprojekter opstår, når ‘nogen vil noget’ på en bedre og smartere måde. Eller når nogen har fået en god idé til, hvordan et problem i arbejdslivet eller samfundet kan løses.
Det kan være fagfolk med hænderne dybt begravet i emnet, der ser et behov for udvikling. Det kan være ildsjælen, der vil løse FN’s 17 verdensmål. Eller det kan være topledelsen, der vil være foregangspersoner for et bæredygtigt arbejdsliv.
I et udviklingsprojekt finder vi frem til nye værktøjer, metoder, tilgange, viden eller løsninger – til gavn for deltagerne i projektet samt mennesker i arbejdslivet og samfundet generelt.
Et udviklingsprojekt opstår ofte, når ‘nogen vil noget’ på en bedre og smartere måde. Eller når nogen har fået en god idé til, hvordan et problem i arbejdslivet eller samfundet kan løses.
Det kan enten være fagfolk med hænderne dybt begravet i emnet, der ser et behov for udvikling. Det kan være ildsjælen, der vil løse FN’s 17 verdensmål. Eller det kan være topledelsen, der vil være foregangspersoner for et bæredygtigt arbejdsliv.
Vi designer projektet og skriver din projektbeskrivelse. Vi finder fonde og søger fondsmidler. Vi gennemfører udviklingen med projektledelse og procesledelse. Vi evaluerer og effektmåler undervejs og efterfølgende. Vi formidler resultatet.
Vi indgår også i samarbejde om udviklingsprojekter. Det betyder, at vi i Aron vælger at investere ressourcer i form af tid og arbejdskraft. Ofte er det i de tilfælde, hvor emnet direkte er forbundet med et styrket arbejdsliv.
Alle forløb starter med et uforpligtende møde, hvor du fortæller os om din idé og dine tanker. Efterfølgende tager begge parter stilling til, om det er en opgave, vi i Aron skal løfte og på hvilken måde. Alle ideer er altid velkomne!!
Vi designer projektet og skriver din projektbeskrivelse. Vi finder fonde og søger fondsmidler. Vi gennemfører udviklingen med projektledelse og procesledelse. Vi evaluerer og effektmåler undervejs og efterfølgende. Vi formidler resultatet.
Vi indgår også samarbejde omkring udviklingsprojekter. Det betyder, at vi i Aron vælger at investere ressourcer i form af tid og arbejdskraft. Ofte er det i de tilfælde, hvor emnet direkte er forbundet med et styrket arbejdsliv.
Alle forløb starter med et uforpligtende møde, hvor du fortæller os om din idé og dine tanker. Efterfølgende tager begge parter stilling til, om det er en opgave, vi i Aron skal løfte og på hvilken måde. Alle ideer er altid velkomne!!
I nogle udviklingsprojekter hyres vi ind som rådgivnings- og sparringspartnere. Det er i projekter, hvor der allerede er nedsat et projektteam, og hvor der er behov for ekstern hjælp til at blive på sporet, komme i helikopterperspektiv eller bedrive projektledelse.
Udviklingsprojektet beskrives og designes i forhold til baggrund, formål, mål, metodevalg, evalueringsmuligheder og -metoder. Alle gode udviklingsdesigns bygger på et holistisk perspektiv fra starten. Det betyder, at evaluering og formidling er indtænkt i programteorien.
Ofte har et udviklingsprojekt brug for midler udefra. I de tilfælde finder vi de fonde, der kunne tænkes at ville støtte projektet. Dernæst skriver vi projektbeskrivelsen med budget, design, evaluering, tidsplan, temaplan, handleplan, og sender den til fonden.
Projektets undersøgelsesdesign gennemføres for at finde en løsning på den udfordring, der har initieret udviklingsprojektet. Vi vil projekt- og proceslede de forskellige interventioner. Det kan være co-creation forløb med brugere, kvalitative og kvantitative interviewformer eller barriereanalyser.
Projektet evalueres og effektmåles på forskellige parametre. Målet med evalueringen er dels at undersøge, om interventionen har haft den tilsigtede effekt, og dels at undersøge om processen for interventionen i sig selv har bidraget til den ønskede effekt. Både kvantitative og kvalitative metoder anvendes i evalueringen.
Til sidst formidles processen og effekten af løsningen. Det kan være i form af artikler i aviser og tidsskrifter, workshops, oplæg, foredrag, videopræsentation eller happenings. Vi arbejder sammen med forskellige ‘formidlere’ – reklamebureauer, journalister, filmfolk, eventskaberer etc., der er med til at skabe den relevante formidling.
I nogle udviklingsprojekter hyres vi ind som rådgivnings- og sparringspartnere. Det er i projekter, hvor der allerede er nedsat et projektteam, og hvor der er behov for ekstern hjælp til at blive på sporet, komme i helikopterperspektiv eller bedrive projektledelse.
Udviklingsprojektet beskrives og designes i forhold til baggrund, formål, mål, metodevalg, evalueringsmuligheder og -metoder. Alle gode udviklingsdesigns bygger på et holistisk perspektiv fra starten. Det betyder, at evaluering og formidling er indtænkt i programteorien.
Ofte har et udviklingsprojekt brug for midler udefra. I de tilfælde finder vi de fonde, der kunne tænkes at støtte projektet. Dernæst skriver vi projektbeskrivelsen med budget, design, evaluering, tidsplan, temaplan, handleplan og sender den til fonden.
Projektets undersøgelsesdesign gennemføres for at finde en løsning på den udfordring, der har initieret udviklingsprojektet. Vi vil projekt- og proceslede de forskellige interventioner. Det kan være co-creation forløb med brugere, kvalitative og kvantitative interviewformer eller barriereanalyser.
Projektet evalueres og effekt-måles på forskellige parametre. Målet med evalueringen er dels at undersøge, om interventionen har haft den tilsigtede effekt, og dels at undersøge om processen for interventionen i sig selv har bidraget til den ønskede effekt. Både kvantitative og kvalitative metoder anvendes i evalueringen.
Til sidst formidles processen og effekten af løsningen. Det kan være i form af artikler i aviser og tidsskrifter, workshops, oplæg, foredrag, videopræsentation eller happenings. Vi arbejder sammen med forskellige ‘formidlere’ – reklamebureauer, journalister, filmfolk, eventskaberer, etc – der er med til at skabe den relevante formidling.